fredag 28 mars 2014

Chinstate

An en gang sedan en uppdatering. Men pa resande fot i detta land gar det trogt. Befinner mig for tillfallet i nordvastra delarna av landet- Chinstate. Den del som William och hans familj kommer ifran. Har mott upp Stephen jag reste runt med i Dawei och han drog med sig en kanadensisk tjej och en fransyska. Tillsammans har vi givit oss ut i Myanmars bergigare delar som ocksa rakar vara den del som varit mest fortryckt av staten. Mycket pa grun av deras religion. For om jag tidigare lidit av att Budda och alla hans hus vakar i varje horn maste jag nog nastan saga nu att antalet kyrkor har gar till en ovardrift.

Idag tog vi oss till Haka som ar det storsta stallet i den har regionen efter att spenderat tre vackra dagar i fina Falam. En bergsby med ett fantastiskt hjarta och manga idylliska horn. Pamide mycket om byar nere i sodra europa. Och for att aterkomma till kyrkafragan. I Falam bor omkring 15000 manniskor och det var narmare en 40-tal kyrkor.

Det gar dock allt for trogt att skriva pa denna dator och min tid ar nagot begransad sa jag aterkommer i Yangon. For forsta gangen har jag verkligen fatt ertappa det Myanmar med stora begransnimgar kring internet, el, vatten,  vagar, bankomater och liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar